mandag 17. mars 2008

Påskeegg :)



Jeg fant en oppskrift på å farge egg med konditorfarge, så det tenkte jeg at jeg måtte prøve, siden jeg nå faktisk har tid til å pusle med sånt :) Det var ganske morsomt, jeg ble helt hensatt til barndommen av å måtte stikke hull i eggene og blåse ut innholdet, hihi... Det har jeg ikke gjort siden jeg gikk på barneskolen tror jeg ;) Når det var gjort, var det bare å ha oppi en spiseskje eddik og ca 20 dråper farge i en kopp med varmt vann. (Koppen må være stor nok til at egget kan dekkes helt.) Jeg varierte mengden farge etter hvor sterk/mørk fargetone jeg ville ha på eggene. Jeg synes de fikk en ganske fin og jevn farge. Du kan også gjøre det med hardkokte egg, men da kan du selvfølgelig ikke hente dem frem igjen til neste påske, det kan jo bli en illeluktende opplevelse...! ;) Så til slutt la jeg dem på et stettfat med litt mose på.



Vi har vært så heldige med været her de siste dagene også, i går gikk vi lang tur i det fine været, så deilig å få litt sol i ansiktet! Isen lå fortsatt på vannet, men den var veldig tynn, så snart er den nok borte...

5 kommentarer:

Tove sa...

Så stilig! Tusen takk for tipset, dette må jeg skrive ned ( ellers husker jeg det aldri) og gjøre selv neste påske:) Og du presenterer dem jo så flott!

Og ja, jeg har tydeligvis strikket alt for mye i det siste...

klem

Anonym sa...

Så nydelig og klare farger deet ble! Vil prøve jeg også!! ;-)

Hulda sa...

Så utrolig fine disse fargede eggene dine ble! Supre bilder også.

Garden Angel sa...

Nei så artig!!!
Så fine de ble! Lekkert lagt opp på stettfat også!
For en fin idè!

Jeg vil veldig gjerne dele utmerkelsen "Blogging with a Purpose" med deg. Du kan gå inn på min blogg og kopiere den.

Du får den for din herlige inspirasjon og bloggeglede:)

Reglene er som følger:
Awarded parties must nominate five people who have not received the award.The blogs that receive the award must serve some purpose. Awarded parties must post the award banner on their site. The banner must remain linked to the above linked site.
Ha en herlig påske!!!
God klem fra meg

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Så lekre eggene dine ble. Mine pappegg er nok ikke Peter Rabbit, er dekorert med gamle påskemotiver.
Ønsker deg og dine en God påske. ..og godt vær:o))
Varme klemmer

Related Posts with Thumbnails