lørdag 19. februar 2011

Bogstad Gård


For et par helger siden hadde vi besøk av Peders mormor og morfar, og da benyttet vi anledningen til å besøke Bogstad Gård på søndagen :) Den dagen hadde de åpen gård, så vi fikk sett på alle dyrene! Der var det kyr og kalver, og hester som gikk ute, samt at man kunne sitte på med hest og kjerre en runde rundt gården. Masse å se på for en liten gutt! Det var veldig stas å få komme helt inntil en av kyrne i innhengningen der, og han var ikke mye redd, hihi...



Innendørs hadde de også geiter og sauer, griser og høner, Peder både skvatt litt og hvinte av glede over en av sauene der som var spesielt snakkesalig og høylytt, hehe! Det var ganske kaldt den dagen, så heldigvis fikk vi tilslutt bord inne i kafeen (det var ganske fullt der...!), og fikk kose oss med noe varmt og drikke og nystekte vafler :)


Kan absolutt anbefale en tur dit, hver tirsdag baker de også brød i den gamle steinovnen der, som de selger etterpå, nam! Kunne tenkt meg tilbake på sommerstid også for å se gården på en annen årstid... Her kan du lese bl.a om hvordan du kommer deg dit, om du kunne tenkt deg å besøke gården :)

Fortsatt god helg til deg som titter innom!

4 kommentarer:

MissMette sa...

Hei Synnøve
Koselig med åpen gård, både for barn og voksne :) sosialt og en opplevelse… Kan tenke meg det var stas for Peder ♥ Flotte tips i innlegget under, og SÅ herlig med slik kuleramme… Har tenkt sååååå mange ganger at jeg skal lage noe fint av slike hermetikkbokser, men de har gått i søpla før jeg har fått tenkt meg om :) Flotte innlegg og bilder… Ønsker deg en fortsatt fin kveld og helg. Klem fra Mette

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for en koselig dag dere har hatt...Kjekt for både små og store dette...

herlige bilder ..

ser ut som en flott gård

klemmer =))

Fauna design sa...

Så ut som en kjempefon utflukt. Jeg ar aldri vært der selv men nå kunne jeg gosdt tenkt å ta meg en tur :-) Ha en fortsatt bra dag!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan!
Ser utrolig koselig ut, dit vil jeg....
Grattis med huskjøp, tenker du er yr!
Blir kjekt å følge deg:)
Lenge siden jeg hr sett Anne Katt her inne?
Ha en strålende dag.
Klem

Related Posts with Thumbnails