lørdag 25. juni 2011

AAARGH ***** Living!!

Fy søren så sur jeg er nå! Vi bestilte en del møbler fra Living til nyhuset vårt, og var så fornøyde med det vi hadde kjøpt! Jeg syntes å ha et svakt minne om at jeg har hørt litt ymse om leveringen til Living/Home & Cottage, men siden vi var der og bestilte alt vi skulle ha 4 MÅNEDER før vi skulle få dem levert, regnet jeg med at vi var på den sikre siden... Jommen sa jeg smør! Her sitter vi, etter to uker i nyhuset, og har fortsatt ingen sofa å sitte i... Nå var vi LOVET at møblene endelig skulle komme i går, men gjorde de det? NEI! Aaaargh!!
Bildet er en illustrasjon, det er ikke akkurat denne vi har bestilt ;)

Det har vært en farse fra ende til annen, helt latterlig. Vi ringte dem dagen før vi flyttet, for å være sikre på at alt var i rute. Men der var det først ingen som visste hva vi snakket om, og de sa at det ikke gikk an å levere hit vi bor. Så vi fikk jo helt hetta...! Og ene etter den andre personen skulle ringe oss opp igjen og forklare, men det skjedde så klart aldri. Til slutt gikk det visst an å levere hit allikevel, men vi har jo fortsatt ikke sett noe til møblene!

Og så fikk vi beskjed om at det ville koste 800,- i frakt, mens vi allerede hadde betalt 2000,-...! Så da vi spurte om de da ville refundere oss de 1200 for mye vi da tydeligvis hadde punget ut, å nei da var det visst 2000,- allikevel. For en vits!!

Jeg har jobbet i serviceyrker selv i mange år, og jeg har full forståelse for at det kan oppstå feil. MEN, når man da blir gjort oppmerksom på/oppdager feilen, gjør man da vitterligen det man kan for å rette det opp så raskt og så bra som mulig. At de har hatt 4 MÅNEDER på seg til å forberede denne leveringen, men når leveringsdato kommer, kommer det som et sjokk på dem at de skal levere noe hit i det hele tatt, det er helt uforståelig for meg! Og at de da når de blir gjort oppmerksom på det, bruker enda over 2 uker (kanskje enda lenger, ikke aner jeg hvor dette ender!!) på å rette opp i det, er ubegripelig.

Uansett, vi sitter her uten møbler, og jeg er sur. Fristet til å kansellere hele ordren, og angrer på at jeg bestilte noe som helst der. I tillegg har vi fått beskjed om at vi selv må ringe underveis for å sjekke at alt i orden og går som det skal, akkurat som om det er VÅR jobb, haha... Noen andre som har lignende erfaringer med Living??

Og så er jeg jo ekstra muggen for at det er Glansdagen i dag, og at jeg ikke er der...! Jeg krysser fingrene for meg selv og bloggen i kveld, er jo lov å håpe at vi stikker av med "Beste interiørbutikkblogg"-prisen?? Griser kan jo fly, eller hva? Hihi...

Kos dere masse dere som er der, og glitre litt for meg i kveld også! Gleder meg til å se rapportene fra dagen rundt omkring på bloggene :)

God helg! (Dere som har møbler å sitte i! Neida, ikke bitter...;)

5 kommentarer:

Hulda sa...

Så kjedelig med møblene som ikke kom til rett tid! Huff! Skjønner du er sur, ja.

Anonym sa...

Huff da, jeg føler virkelig med deg. Jeg har hatt mindre, men lignende episoder som dette med diverse firmaer før, og har følt DET utrolig frustrerende!! Det blir jo ingenting i forhold til det du beskriver her. Ingen god reklame for Living det her, nå blir jeg skeptisk til å bestille noe derfra i fremtiden :/

Håper det ordner seg snart for dere!
Her kommer iallfall en trøsteklem fra Bergen :)

-Kristin-

Anonym sa...

Huffda, for en kjedelig historie. Jeg har nettopp ventet 4 uker på overtid på 2 sofaer fra Bohus, og synes det var ille nok. Et par dager før sofaene skulle vært levert (6 ukers leveringstid) ble vi oppringt med beskjed om at det hadde vært så problematisk å "finne" stoffet vi hadde valgt til sofaene, at vi måtte vente 4 uker ekstra. Bortsett fra dette gikk resten på skinner, og sofaene kom som lovet 4 uker senere.
Synes det virker utrolig uproft å drive butikk på denne måten,altså Living, og skjønner godt at du er kjempefrustrert.
Håper det ordner seg til slutt, og
så synes jeg Living burde gi dere et saftig avslag som plaster på såret, og som litt bedre reklame for seg selv :)
Inger Lise

Den Grønne Baljen sa...

Uff dette er trasig Synnøve... og det ikke god service iallefall.
slike ting får meg til å bli rasende...

Håper virkelig det ordner seg..
Klemmer Kerstin

Anonym sa...

Så utrolig dårlig, vi bestilte noen hagemøbler fra dem som skulle leveres i mai, vi fikk dem først nå i forrige uke. Elendig, skal ikke handle der igjen :( Anne B

Related Posts with Thumbnails